torsdag 1. januar 2015

Fortsettelse på innlegget "Huset vårt"


Jeg tenkte jeg skulle legge ut litt flere bilder og historier av den første tiden i huset vårt.


Overraskelsen på badet
Over nyttår oppdaget vi at vi hadde råte i baderomstaket, grunnet en alvorlig feil forrige eier hadde gjort under rørleggingen.

Her ser dere hva som skjulte seg i taket.

Det startet slik, gikk bare noen mnd etter at vi overtok huset.
 
Ta vi tok vekk takplatene og isolasjonen møtte vi dette synet.
Et gaffateipet flexirør med råte over seg.

Det var lett å stikke hånda tvers igjennom..
 
Da vi tok opp yttertaket, oppdaget vi at det var lappet med 5 lag, det var ikke akkurat positivt?

Vi fjernet taket og dette var utsikten fra toalettet.. haha
 Vi fikk igjen bittelitt på forsikringen, og da valgte vi å gjøre alt selv. Nå ser badet heldigvis mye bedre ut :)


Da vi først hadde tatt ut alt fra badet, lagde vi oss et vaskerom på kottet bak kjøkkenet. Da frigjorde vi plass på badet, og vi kunne ha vaskerom for seg selv :)
Nå har vi gamlemaskinen til oljete og grusete klær og nye maskinen til penklær :)
 
En godbit i bua
Vi kjøpte oss ny sofa da vi flyttet, slik at vi skulle få plass til flere.
Jeg hadde lett lenge etter et bord som kunne passe, for sofaen var en hjørnemodell med sjeselong. Problemet var at vi ønsket oss et høyt bord, men det kunne ikke være så stort.
En dag da jeg ryddet ute i ei bu i bryggerihuset, løftet jeg av noe fra noe jeg antok var ei hylle. Det viste seg at det var et gammelt kjøkkenbord! Det var omtrent den størrelsen jeg ønsket, så jeg dro det med meg inn for å prøve.
 Det passet perfekt!! Cato hjalp meg å kutte 15 cm av bena og jeg begav meg på pussing og grunning. Deretter malte jeg to strøk av en farge jeg hadde igjen fra noe annet, og skrubbet bordplaten.
Slik ble resultatet. Det perfekte bordet, og det kostet meg bare et par timers arbeid! ;)
 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar