onsdag 9. februar 2011

Frostet vindu

I mange år har jeg synes at frøstet glass er stilig, og vinduer med frostede detaljer har jeg sett mye av, b.l.a. på skolen. Jeg hadde aldri trodd at dette var noe jeg kom til å måtte lage til selv!
Høsten 2010 flyttet jeg og kjæresten til en generasjonsbolig vegg i vegg med svigers. Der var det ganske mye som jeg følte måtte pusses opp, og vi malte vinylvegger, pusset opp litt av kjøkkenet og annet småplukk.
På badet er det et ganske stort vindu, som vi tenkte vi skulle skaffe en eller annen type gardin til. Utenfor er det nemlig en veldig trafikkert vei, som har utsyn rett inn i dusjen! 
Etter hvert kom tanken på at vi kanskje skulle prøve å froste det.
Så var jobben å finnet ut hvordan. Skulle vi kjøpe en type film, eller spray? Jeg lette på nettet og fant masse kjerringråd om hvordan en kan froste glass. F. eks. kulturmelk. Det dumme med kulturmelk er at det lett vaskes bort....
Etter mye om og men dro vi innom Clas Ohlson og fant en spray.
Vi tok med sprayen hjem, og klarte knapt å vente, så vi satte i gang med å lese bruksanvisningen, og satte i gang.
Det vi ikke tenkte på, var at det var en sinnsykt sterk lukt på denne sprayen, så vi klarte å spraye litt, også måtte vi bykse ut i friluft. Inn igjen å spraye, og rett ut igjen.
Men det fine var at lukten forsvant i løpet av kvelden, og resultatet ble kjempe bra!!






 Jeg tok frem saks og teip, for jeg ville lage et lite møsnter i "frostingen"




 Må innrømme at det ble litt pirkerier i å klippe ut like store firkanter, og deretter sette de på rekke, men det var verdt det!!





Her er resultatet, frosting, med et lite mønster : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar