mandag 8. november 2010

Oppgave 3 - Våre foreldres stue

Oppgaven vi akkurat er ferdig med gikk ut på å innrede stuen til våre foreldre.
Her skulle vi måle opp og intervjue våre foreldre, finne ut hva de kunne tenke seg og IKKE tenke seg i stua si.
Jeg startet opp med å måle, og samtidig spurte jeg hva mamma kunne ønske seg, siden pappa ikke ville blande seg inn i saken.. Og hun hadde store planer! I stua er det mye trehvitt, og det ville hun bli kvitt. Uansett hva jeg gjorde, så MÅTTE jeg bli kvitt alt det trehvite!
Hun hadde også sikla lenge på en sofa med ørelappestoler i samme serie som hun måtte ha inn i rommet.
Hun hadde også ønsker om et nytt spisestuebord. Hun ønsket seg et kvadratisk bord meg plass til åtte rundt. Det skulle også være høyt, som et barbord med barstoler. Det var faktisk det vanskligste i hele oppgaven; å finne et slikt bord, for det var ingen av de vanlige møbelbutikkene som førte disse type bord, og mamma hadde ikke lyst til å betale all verden for det. men tilslutt snubla jeg over det på Finn.no, og til bare 9500 kr!
Hun ville beholde noen møbler, som salongbordet og lampebordet i samme serie. Hun ville også beholde bokhyllene, for de hadde hun nesten akkurat kjøpt inn, og de var akkurat slik hun ville ha dem .
Hun hadde også lyst på en stressless sofa, en såkalt funksjonssofa. En sofa som egentlig består av to lenestoler med konsoll i midten. Jeg klarte å finne en slik med samme type skinnfarge som i sofaen til litt over 9000 kr. Den var fantastisk god å sitte i også :)
Med belysning og greier, så var nesten alt i boks.
Da var det bare å designe hele rommet, og legge på farger, og da var oppgaven ferdig !
Dette er plantegningen over rommet
Og dette er oppriss av to av veggene med interiør på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar